Безкоштовна доставка при замовленні від 2000 грн

Мова

Що читати UX/UI дизайнеру: добірка з 10 книг, які дійсно допомагають

Що читати UX/UI дизайнеру: добірка з 10 книг, які дійсно допомагають

UI/UX-дизайнери займаються розробкою інтерфейсів для цифрових продуктів. Як і в будь-якій ІТ-професії, для них важливо постійно навчатися, адже технології розвиваються дуже швидко, і потрібно завжди тримати руку на пульсі. Успішний UI/UX-дизайнер читає багато статей у професійних джерелах, дивиться відео та проходить курси, які дозволяють поглибити знання в цій галузі.

Один із найтриваліших і найпозитивніших впливів на розвиток UI/UX-дизайнера як спеціаліста досі мають книги. Адже саме книга дає змогу максимально заглибитися в тему, подивитися на неї з різних боків і ґрунтовно дослідити.

Деякі з книг, які ми рекомендуємо в цій статті, написані досить давно, але не втрачають актуальності навіть зараз — коли повсюди з’являються нові AI-стартапи, а дизайнери подекуди побоюються, що їх ось-ось замінить штучний інтелект.

Такі книги стали класикою, фундаментальним джерелом знань про інтерфейси та користувацький досвід, і їх обов’язково варто прочитати тим, хто дійсно хоче стати успішним дизайнером.

Однією з таких книг є «Не змушуйте мене думати» Стіва Круґа. Вона закладає основу в мислення дизайнера-початківця, адже пояснює, як люди поводяться на сайтах у реальному житті. Книга стала класикою юзабіліті й вчить головному принципу хорошого UX — інтерфейси мають бути настільки очевидними, щоб користувач не витрачав зусиль на роздуми. Це одна з найпопулярніших книг для дизайнерів-початківців і must-read для всіх, хто прагне створювати інтуїтивно зрозумілі продукти без зайвих ускладнень.

Ще одна книга відомого автора — «Дизайн для кращого світу» Дона Нормана. Загалом, Дон Норман — дуже відома постать у світі UX: саме він ввів у вжиток термін «UX», працював віцепрезидентом компанії Apple, а також заснував Nielsen Norman Group разом із Якобом Нільсеном — одну з найавторитетніших спільнот у сфері UX. Нині він очолює Design Lab в Каліфорнійському університеті. У своїй книзі Норман розмірковує над глобальними проблемами, які можна було б вирішити за допомогою дизайну. Вона змушує переосмислити роль UX-дизайнера не лише як творця інтерфейсів, а як агента позитивних змін у суспільстві — від етичного проєктування цифрових продуктів до створення інклюзивного середовища для всіх користувачів.

UI/UX-дизайн тісно пов’язаний із психологією, адже щоб створювати по-справжньому зручні продукти для людей, важливо розуміти, як працює людський мозок. Саме про це книга «100 речей, які кожен дизайнер повинен знати про людей» Сьюзен М. Вайншенк. Це посібник із поведінкової психології, який пояснює, чому люди діють так, як вони діють. UX-дизайнерам книга допоможе краще враховувати сприйняття, увагу, мотивацію та пам’ять користувачів при створенні логіки й зручності взаємодії з інтерфейсом.

До психології, але вже в більш культурно-соціальному контексті, належить книга Шона Адамса «Як дизайн спонукає нас думати». Вона досліджує вплив візуального дизайну на емоції, сприйняття та поведінку людей. Для UX-дизайнерів це — глибше розуміння естетики, семіотики та культурного контексту — елементів, що формують сильні візуальні рішення.

UI/UX-дизайнер не лише створює інтерфейси у Figma, а й продумує флоу, спілкується з бізнесом, клієнтами, користувачами та розробниками. Значну частину часу займає аргументація та презентація дизайн-рішень. Правильно презентувати та "захищати" концепцію — надзвичайно важливо. У цьому допоможе книга «Формулювання дизайнерських рішень» Тома Ґрівера. Вона вчить ефективно комунікувати дизайн-ідеї команді, менеджерам і клієнтам. UX-дизайнерам вона стане в пригоді для побудови довіри й уникнення непорозумінь у процесі розробки.

Та володіння інструментом — не лише про Figma чи інший софт. Існують техніки, що дозволяють глибше розуміти користувача. Одна з них — user story mapping, або мапа історій користувача. І відповідна книга — «Мапа історій користувача» Пітера Ікономі та Джефа Петтона — є практичним керівництвом зі створення мап користувацьких історій для ефективного планування функціональності продукту.

В останні роки спостерігаються суттєві зрушення у сфері інклюзивного дизайну та доступності.
Тож сучасний UI/UX-дизайнер повинен розумітися на темі accessibility й не має права ігнорувати доступність. У книзі «Невідповідність: Як інклюзія формує дизайн» Кет Голмз досліджує, як ексклюзія виникає через шаблонне мислення, та показує, як створювати рішення, доступні для людей із різними здібностями. Контраст кольорів, підтримка клавіатури та озвучування елементів — усе це інструменти для створення по-справжньому інклюзивного досвіду.

Щоб структурувати знання з UX-дизайну та впорядкувати все «по поличках», варто звернутись до книги «Universal Principles of UX» Ірене Перейри. Ірене — всесвітньо відома дизайнерка, володарка багатьох нагород, співзасновниця нью-йоркської студії Anton & Irene. Вона працювала над UX-ініціативами для The Met, Kickstarter, Balenciaga, Wacom, USA Today, EA, Spotify, Google, Nickelodeon, Karim Rashid, Shantell Martin, BBC та Red Bull. Її книга — це впорядкована енциклопедія з 100 принципами UX-дизайну, що охоплює закони, упередження, поради та концепції, важливі для створення якісного користувацького досвіду.

Звісно, ми не могли оминути увагою два видання від українських професійних спільнот KyivUX та R9 Research Community.

Обидві книги — це збірники статей від практикуючих фахівців у сфері дизайну та продуктової розробки.
«Воркшоп, як борщ» містить практичні приклади проведення дизайн-воркшопів. UX-дизайнерам вона стане у пригоді для фасилітації командної роботи, колаборації та залучення стейкхолдерів.
«Користувацькі дослідження» занурює в процес збору якісного фідбеку від реальних користувачів. Вона навчає правильно обирати методи досліджень, формулювати питання та перетворювати інсайти на дизайн-рішення.

Звісно, це далеко не повний список книжок, які ми хотіли б порадити UI/UX-дизайнерам. Тому наш розділ книг про UI/UX-дизайн буде регулярно поповнюватися — ми прагнемо, щоб ви отримували найкраще.

Окрім профільних видань, не забувайте й про книги з інших напрямів дизайну — графічний дизайн, типографіка, брендінг тощо. Вони допоможуть поглибити експертизу в дизайні загалом.

Багато успішних дизайнерів також цікавляться сучасним мистецтвом, архітектурою та фотографією — ці сфери розширюють світогляд і надихають на нестандартні рішення.

Тож надихайся разом із Tyra.
Tyra — for designers & thinkers!

Попередня стаття
Назад до Блог

Залишити коментар

Будь ласка, зверніть увагу, коментарі повинні бути затверджені перед публікацією